Vetenskapen fortsätter i cm

Vetenskapen fortsätter.

I måndags var jag hos mina underbara frisörska och klippte mig och passade på att fräsha upp looken med fina slingor. Blev för övrigt mycket snyggt ;)

För att min vetenskapliga undersökning ska dokumenteras på ett korrekt sätt måste jag ju mäta håret. Inte då via att ta ett kort (helt uridiotiskt), nej utan verkligen mäta i centimeter. Fick dock vänta tills jag klipp mig. Jag borde mätt håret direkt när jag kom hem, men ingen människa är helt perfekt, inte så heller jag så detta föll lite i glömska tills i eftermiddag.

Fram med tumstocken, här skulle mätas...vilket var lättare sagt än gjort för att det skulle bli helt korrekt. Tillslut kom jag fram till att den enklaste och bästa metoden var att kamma mittbena och sedan mäta första hårslingan i mitten av huvudet vid hårfästet. (Där är även mitt hår som längst eftersom jag har en frisyr som är lite kortare bak i nacken och som sluttar framåt)

Mått: 25-26 cm

Kommentarer
Postat av: Thea

Hej!

Skulle du kunna maila mig och berätta ifall visiroljan fungerade, sen när det gått en månad?

kram :)

2011-11-22 @ 18:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0