Elefanter och mumifierade munkar

Nu borjar dagarna i Thailand att ta slut... :( imorgon blir sista dagen, far se till att njuta riktigt ordentligt nu. Ikvall ska vi fira min 20 ars dag (fyller igentligen pa tisdag, men da sitter vi pa planet hem) vi ska aven fira mamma och pappas brollopsdag ikvall.

I torsdags var vi pa utflyckt och sag hela on inklusive en mumifierad munk, tempel, tog oss aven en svang pa en muslimsk marknad, det var en upplevelse i sig vill jag saga. Sen avslutade vi dagen med Elefantridning till ett stort vattefall som lag mitt i Djungeln. en riktigt kanon dag :D

Har typ 15 enorma myggor som sitter och mumsar pa mitt blod nu. Grymt irriterande, kliar typ overallt.Sitter faktiskt och ar lite deppad over att jag missat tva delfinaler av melodifestivaln :(  det ar ju typ det viktigaste pa hela aret. Antar att man kan se det pa webben, men det ar inte alls samma sak. Ja ja ersatte det med Thailand istallet, sa det ar inte sarskilt synd om  mig.

Igar var det allla hjartans dag, och de hade pyntat hela stranden med hjartan, rosor och levande ljus. Var helt fantastiskt!

Far som sagt bli en langre sammanfattning inklusive bilder nar jag kommer hem.

Thailand

Igar var ingen rolig dag :( inte pa formiddagen iaf. Febern tog kontrollen over mig, tog mig inte ur sangen for an kl 2. Da, med mer envishet an ork drog jag pa mig en solhatt och ett par solglasogon och gick med tunga steg ner mot stranden. Dar deckade jag under en palm i skuggan.
Pa kvallen var vi och at pa en restaurant pa stranden. Njort av dom varma vindarna och tittde pa nar dom skcikade upp rislampor i himmlen.

Imorse madde jag mcket battre, det gjorde vi allihopa sa vi tog en tuk-tuk till grannbyn vid nam Fishermens Village. Doxk har jag fortfarande inte sapass mycket orka att jag orkar ligga i solen, men det gick lika bra att ligga i skuggan och lasa. Vi avslutade dagen med en rygg och nack- massage pa stranden. Mycket harligt!!

Love

Thailand nagra dagar i paradiset

hej alla hemma i kalla Sverige. Jag lovade er dyrt och heligt att jag skulle dela med mig utav mina semesterdagar i detta varma land via min blogg. Detta skulle ske via Sannas dator, som forovrigt var lite halvknas redan nar jag kom ner. Pappa tog sig da en titt pa datorn och borjade rota i installingar, efter tva timmar var datorn helt trasig. Det betydde inga feler blogginlagg, ingen msn och ingen skype. Nu har jag dock letat mig fram till ett internetcafe.

har kommer en snabb redovisning utav dagarna.

Dag 2  Torsdag - Var runt lite pa marknaden och spenderade eftermiddagen pa stranden.
Dag 3 Fredag - Var pa utflyckt till Naturreservatet. Akte speedbat ut till en o mitt ute i havet, forst snorklade vi i en timma. Sen la vi till och lag pa en kritvitstrand, at lite lunch och paddlade kajak. Sen gick vi upp pa toppen av berget och tittade pa utsikten och vandrade genom djungeln. Vi avslutade dagen med att aka tillbaka till varan ef\gen o (Kho samui) och red pa elefanter.
Dag 4 Lordag - lag pa stranden och hade det bara jatte skont. Pa kvallen akte vi till en restaurant som lag pa toppen av Kho Samui och at middag och kollade ut over hela on.
Dag 5 Sondag - Har legat pa stranden halva dagne.

Men tyvarr sa ar inte allt riktigt som det ska pa semester. Hela familjen har fatt Akut Bronkit, vilket ar en luftrors ifektion. Sa vi har legat i feber hela dagen och igar fick vi aka till sjukhuset har for att fa lite medicin mot hostan. Men har fatt pencelin (dom ar inte riktigt lika noga med medicin har) sa det ska nog ga over om ett par dagar hoppas vi. Men riktigt trakigt att aka hela vagen tii Thailand och bli sjuk.

Far se hur manga fler inlagg det blir under min semester, men natt mer far vi vall hoppas pa.

Thailand dag 1

Nyss hemkommen från först några timmar på en kitvit stran och ljummet turkost vatten. Sen efter det var vi på en timmes fot-massage. Jag väljer att låta det tala för sig själv ;D

Nu är det mat och shoppingtur som väntar frökn Fahlman

Love^^

Thailand dag 1

Hej alla där hemma i kalla Sverige. Nu sitterjag på min kära systers balkong i Thailand. Ska försöka blogga så mycket som möjligt men internet här nere funkar endast i ågra minuter så det blir korta och intensiva.
Det är varmt som bara den, och vi ska snart ner till stranden oc pröva på vattnet och den mjuka vita stranden. Tänkte bara så att ni blir lite avundsjka ;D

Puss på er alla. Specillt på kärleken som jag saknar här nere.

Jag och min Röda Resväska

Här sitter jag i min säng med slitna myskläder och tankarna om morgondagen fyller insidan av huvudet, imorgon gäller det. Mitt på golvet stå min Röda Resväska som fått uppleva lika många destinationer och länder som jag har. Den gapar mot mig med sitt öppna lock, och dess inre har jag fyllt med ett noga urval av sommarkläder som jag plockat fram ur min garderob. Jag och min Röda Resväska. Snart tänker vi, om ett par timmar sätter vi oss på planet för att uppleva ytterligare några flygplatser och ytterligare ett land och en världsdel att lägga till på listan. Jag och min Röda Resväska. En trogen resekamrat som aldrig lämnat mig ensam och förtvivlad vart vi än rest. Dock har locket fått sig en regäl repa, men alla får vi våra ärr på kroppen förr eller senare i livet. Tidigt imorgon bitti bär det av mot nya äventyr, nya upplevelser och nya kulturer. Jag och min Röda resväska.