Snöns Änglar

Änglar finns, det vet jag!

Idag vart jag instängd i lägenheten av min förkylning, instängd i min egen trötthet av de ovälkomna bacillerna som vandaliserar min hälsa. Just idag då snön har fallit som mjuka kristaller i luften och lagt ett vackert vitt täcke över den fula gråa asfalten och den färglösa naturen som åter igen blivit besegrad av höstens och novemerns styre.

Jag stod i fönstret och suktade, längtade efter att få komma ut och fira den vita årstidens ankomst. Bitter och deppig.
I ögonvrån ser jag några barn komma gående från skolan, och helt plötsligt har alla slängt sig ner på marken utanför mitt fönster och börjat göra snöänglar. Jag tittade på avtrycken som lämnats kvar på marken långt efter att de gått, och kände mig glad. Glad över att jag fick titta på de små änglarna.

Änglar finns, det vet jag för jag fick se de idag!



Kommentarer
Postat av: mys

du får krya på dig älskling... ta hand om dig..PUSSSSar från Borås!! <3

2010-11-28 @ 14:17:49
URL: http://pluttennadii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0