En Glad Dag

Igår var jag arg! Jag var så arg att ilskans vulkan fick ett utbrått och bara sprutade ut ilska uer mig. Som lindring bestämde jag mig för att gå ut och gå. Jag behövde gå av mig ilksakn.
Något kvarter bort i ett bostadsområde ser jag ett fönser som är öppet. Inne i rummet ser jag en 10 årig flick hoppa i sängen, jag stannar och tittar. Hon sjunger med i någon låt och skrattar så högt att det överröstar allt annat. Jag gå lite närmare och plötsligt hör jag vilken låt det hon sjunger och hoppar till. Även jag brister ut i gapskratt. Resten av  vägen hem är jag glad, samtidigt som jag sjunger på hennes låt: " Oh boy, vilket vackert väder för solen skiner i dag...


/>

Idag är det jag som sjunger och hoppar. För idag har jag en glad dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0