Det torra lövet som glöder

Utanför fönstret ser jag solen som skiner ner från en klarblå himmel och ger liv åt dagen. Vinden leker lätt med löven från träden som nu alla har varsin unik höstfärg som gör att träden ser ut att glöda och brinna i sin snustorra tillvaro. Den kyliga höstluften är frisk på ett sätt den endast kan vara en höstdag som denna.
Jag ser och avundas detta från insidan av mitt barndoms hem. Här sitter jag och värmer soffdynan i vardagsummet och är bitter. Bitter för att jag är sjuk. Bitter för att jag har ont i halsen - och oroar mig för konseren på torsdag. Bitter för att jag missar naturens underverk som bara utspelar sig på hösten.
Jag tycker synd om mig själv och är bitter - och jag får lov att vara det!


 Love

                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0