Eurovision :D

Semifinal 1 är avslutad och jag kan inte mer än le och klappa händerna. Jag måste säga att jag är oväntat nöjd med finalbidragen (och givetvis hade jag prickat i 9 av 10 av dom som gick till final).
Halvt överaskad är jag att Sverige gick vidare (kan dock vara som förra året att den internationella juryn har valt ut oss) eller kan det faktiskt vara så i år att övriga Europa äntligen accepterat våra bidrag?
Mina "3-i-topp" gick också mycket glädjade och mindre överraskande även till final.

Men helt seriöst, om Ryssland nu satsat alla sina besparingar och pungat ut 325 MILJONER KR på detta stora kalas, kunde dom då inte införskaffa två liiite bättre programledare. Sååå pinsamt dåliga!!! De här urpatetiska paret slår tillockmed Estlands redarpar (som sedemera drevs med friskt i schlager världen). 
Denna ryska duo började kvällen med såpass stapplig engelska att inte en männska i hela Europa fatta vad det handlade om. När klockan närmade sig 23 och kvällen led mot sitt slut flippade dessa två människor ut totalt!!! Jag har starka misstankar om att Koskenkorvan förtärdes flitigt bakom kamerorna.   

Dock ett stort pluss till pausunderhållningen och den fantastiska scenen. Mäktig!
 

Kommentarer
Postat av: Joakim

Jag prickade la in alla 10 bidragen. :P

2009-05-13 @ 00:12:16
URL: http://joakimpaaso.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack för en trevlig kväll Mimmi =)Vist var scenen och paus underhålningen helt fantastisk! Men jag diggar de som gick på styltor med =)

2009-05-13 @ 16:04:34
URL: http://sannajr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0