Melodifestivalen

Melodifestivalen, denna härliga folkfest som jag föddes till att dyrka. Varför just detta påhitt har blivit en så stor del i mitt liv har jag fortfarande inget svar på, men det har varit en del av mitt liv sen mina första år på jorden.

Dock har jag aldrig varit så chockade sen Estlands vinnst 2002 som jag vart i Lördags. För mig vart det en helt otippad vinnare. Och för första gången hade vi ingen klar favorit, utan tolvorna delades ut likt spridda skurar en november dag. 
Mina klara favoriter och förhandstippade vinnare var givetvis EMD. Dels för bra låt, unikt scenframträdande och för (enligt mig) goda chanser i ESC. Men svenska folket ville annorlunda. La Voix med Malena fick våran tolva. Varför undrar jag fortfarande? Är vi trötta på de vanliga poplåtarna (som alla låter lika dant iaf) vill vi visa europa att vi kan göra mer än vanlig radiomusik? Som sagt frågetecknet är stort! Men trots mitt missnöje för vinnarlåten har jag ändå bestämt mig för att stå bakom denna låt, endast utav en anledning. Spänningen! I år kan det verkligen gå hur som helst i ESC. Och vet ni vad...jag gillar det!



Love

Kommentarer
Postat av: nadja luong

Har svarat på din fråga stumpan, fika p ålördag är spikat! PUSS!!

2009-03-17 @ 23:13:40
URL: http://pluttennadii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0