22/7 Hallonfrossa =D

Jag och min kära moder har råkat ut för hallonfrossa. Vi har jättestora buskar bakom huset och dom var alldeles fulla med stora härliga bär =) Så igår gick vi ut med varsin bunke och plockade. Det var jätte  mysigt, förutom den faktoren att jag brände mig 2 gånger på handen av en brännässla. Dom trivs tydligen tillsammans med Hallonbuskar för den som är intresserade av sådan fakta.  Sen när vi kom in åt vi dom till efterrätt med grädde. Totalt oslagbart!!

          

Pratade en stund sen med syster Sanna. Det var trevligt, var ett tag sen vi pratade nu och hon hade massor med uppdateringar från Rhodos. Jag kan ärligt erkänna att jag räknar dagarna tills jag får åka ner. Just nu så var Cass där. Honom träffade jag på stranden på Kefalonia förra året, han är från det stora landet USA på andra sidan atlanten och även han reste ensam, så vi uppskattade varandras sällskap den vecka. Hursomhelst så bestämde han sig för att åka till Grekland i år igen och ett av första stoppen blev just Rhodos, synd att jag inte är där nu. Men Sanna lovade att hälsa iaf. 

Lovade föresten att jag skulle lägga upp en bild på det mumsande rådjuret för typ en månad sen när min blogg var ny. Jag lyckades aldrig få in den bilden i datorn, men i söndags var han här igen!!! Klockan var 6.00 på morgonen och jag skulle upp och jobba, och sjukt morgontrött som jag är var jag tvungen att koka mig en stor kopp kaffe för att överhuvudtaget vakna upp ur min morgonkoma.  Helt plötsligt upptäcker jag att någon stirrar på mig utanför fönstret. Då ligger han där igen och mumsar på buskarna. Vi stenglodde på varandra i nog minst en minut. Sen fortsatte han att tugga. Och jag upp med kameran i min morgonyra och tar ett kort. Dock blev det fruktansvärt suddigt, men vad kan man förvämnta sig av en sjukt trött Mimmi kl 6 på morgonen?? så håll till godo här är min nya morgonkompis i egen hög person =)

 Söta horn va?

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0