"Den föraktade, den betraktade och den fasansfulla dörren!"

Känsliga läsare varnas för nu är ju inte humöret på topp det kan jag lova!!

Efter en stark tilltro till min ungdomliga kropp och min sunda och hälsosamma mat med tillhörande llivsstil gick jag med självsäkra steg denna afton för att utmana den föraktade, den betraktade och den fasnsfulla dörren! I mitt stilla sinne tänkte jag att, nog är jag liten, men jag är satanemig inte minst! Jag hade under de senaste månaderna intalat mig själv att jag  vuxit förbi mina värsta konkurenter bestående av min mamma och min äldre syster. Så denna kväll satte jag kursen mot den slitna, men mycket väl bevarade garderobsdörren där vi mätt våran längd sedan livets begynnelse. Jag kan nu medela att det finns inga ord för hur stor besvikelsen var eller hur djup min bitterhet nu har blivit. Där fick jag det, svart på vitt (eller snarare sagt blyerpenna på vitmålad garderobsdörr). Jag hade inte vuxit en centimeter, inte ens en pytteliten och obetydlig millimeter sedan ostadiga 17 års ålder! Slaget mot min självsäkra övertygelse var enorm.
Plötsligt finner jag mig liggande och krälade i en vetskap om att this is it. Mitt liv och min längd kommer att slua vid 162 centimeter.
Nyfiket ställer sig nu min näst värsta konkurent, mamma vid denna morbida dörr. Det visar sig då att hon är 1 förbannad skit-centimeter längre än mig! På denna vita hånskrattande fasad står det även att min ständiga konkurent och följeslagare genom livet även kallad min syster ska vara 2 förbannade centimeter längre än mig. Jag kan inte tro det. Jag säger bara en sak, upp till bevis när du kommer hem, det vill jag lova!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0