Monday Morning

Dagen gryr utanför fönstret. Hösten kalla vindar skvallrar om att vintern lurar runt husknuten.
Det är anorlunda idag, mycket anorlunda. Istället för att dela säng med ensamhetan känner jag att någon nu ligger brevid mig. Det är varmt och mysigt.
Det är inte längre samma rum som ligger på övervåningen i det gula tegelhuset på rosengatan.
Det är ett nytt rum, i ett nytt hus, på en nya gatan. I dag är det Helsingborg.

Jag tänker på gårdagen. Gårdagen då jag packade allt som krävdes för att bo och leva här tillsammans med den jag älskar. 
Jag tänker på hur vi sitter i den fullpackade lilla fiestan på E4 på väg söder ut. Radion är på. Välbekanta toner stömar ur högtalarna och orden i texten får plötsligt en mening. Jag sjunger samtidigt som jag lämnar min barndomsstad bakom mig på väg mot det nya livet...

have you heard the news today
im leaving town
im cashing out
this towns to small for me to stay
the time is now
im heading out

my darling baby
this is a warning
said that im leaving
on monday morning
youll get no answer
no use in calling..me
cause im leaving on monday morning
  
                

                                


Kommentarer
Postat av: mys

vad mysigt att vi skrev om samma sak den måndag morgonen.. hihi kärlek!!

2010-11-03 @ 02:05:45
URL: http://pluttennadii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0