Min Älskade Hampus

Hur förklara man en sorg som är för stor för att förstå?
Vad gör man när det känns som hjärtat slitits ur kroppen och kvar blir ett stort tomt hål fullt med smärta?
Hur fyller man en saknad för en vän som man vet aldrig mer kommer finnas i sitt liv?
Hur hanterar man grymheten som livet bjuder på iblnad?

Den 19 Juni försvann du från våra liv, en halvtimme gick det, sen var du plötsligt bara borta. Aldeles för tidigt stals du på livet. Även om jag vet att du fick somna in gott och nu har det bra, så lämnar du efter dig en sorg och saknad som är så tung att bära för oss andra.

Du hade förmågan att älska alla och vilkorslöst. Många gånger när jag varit ledsen har jag fått gråta i din päls. Bara genom att vara där tröstade du mig.
När jag låg sömnlös om natten kom du uppsmygande i min säng och först då somnade jag gott.
När jag låg sjuk har du legat vid min sida och spunnit tyst.

Första dagen som du var hos oss och bara var en liten kattunge låg du rädd och gömd under min hylla. Då var det bara jag som fick röra vid dig, nu är det du som rört vid mig!
 
 Tagen 6 Juni

     Kärlek

 Sover sött i min säng   Här vilar jag nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0