Ett snett leende för världen

Sorlet av människor.
Där sitter jag på bussen och är bitter. Bitter för att det regnar och är kallt ute.
Bitter för att kvinnan jämte mig luktar härsken kebab.
Bitter för att jag ser ut som ett mongo.

2 timmar tidigare hade jag varit hos tandläkaren för att laga ett hål i min visdomstand. Det slutade med att den första bedövningen inte hjälpte helt utan det blev dubbel dos vilket resulterade i vänstersidig ansiktsförlamning och en bedövad tunga. 

Så där satt jag där på bussen - lam från ögongloben ner till halsmandlarna och var bitter när jag plötsligt får syn på människan snett emot mig. Där sitter en smått efterbliven tjej med konstiga skor och den fulaste jacka jag någonsin sett och ler! I knät har hon en skev rosa halsduk som hon stickat på. Där sitter hon och ler fastän hon har konstiga skor, ful jacka och en skev halsduk. 
Bussen saktar in och hon reser sig för att gå av, då gör bussen ett ryck så hon nästan ramlar omkull. En annan hade blängt surt på busschauffören och gått. Men hon fortsätter bara att le, fnissar till och går av bussen.

Då bestämmer jag mig också för att le. Bestämmer mig för att sluta vara bitter. Jag ler resten av bussresan och ser om möjligt ännu mer mongo ut, men det gör inget. Förmodligen kan jag inte se lika lycklig ut som hon gjorde, men jag har åtminstone en mungipa att le med!  



Love^^

Kommentarer
Postat av: Anna

:D hihi. gillar detta inlägg =D

2009-10-23 @ 12:04:41
URL: http://elmstrom.blogg.se/
Postat av: anna

vad snäll du är :D hihi. Du får börja uppdatera din blogg oftare! :D:D:D

2009-11-25 @ 21:49:15
URL: http://elmstrom.blogg.se/
Postat av: Mannen i ditt liv ;)

Va söt du är gumman! Du såg nog inte så mongo ut ;) Jag hade älskat dig ändå och tyckt att du var världens sötaste! Puss

2009-12-09 @ 20:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0