Lurviga tanter som stampar takten, slå det du =p

Helgen paserade, vardagen kom och nu väntas ännu en helg gry i våra liv.
Dock gick inte föregående helg förbi helt obermärkt. Snarare sagt lade den sig i "minnesvärda händelser". 

Lördagen
6 månader i en kärleksbubbla och resor till Jönköping firades först med en fika på "första-dejten-cafet". Sen blev det lite mer flått med resturang besök och fina kläder, kvällen avslutades med bio mys. Svårslaget!

Söndagen
Bar det av till modevisning i Åseda. Till schlagerns ljuva toner trippade/lunkade/dansade diverse amatörmodeller i medelåldern in och ut på den lilla scenen i Folkets hus. Vårkollektionerna av damkläder visades upp till patetiska små koregrafier så dåliga att dansens gud grät i ren förskräckelse i sin himmel. Men modevisningens programmblad inehöll även ett härligt urval av otroligt vacka brudklänningar och balkläder till både honom och henne. Utan tvekan var det de 4 stappliga tonårskillarna som fick de största applåderna, utan tvekan i ren sympati, dom hade det minsan inte lätt. Ett annat fenomen inträffade även under föreställningen. Plötsligt inser jag att golvet har börjat skaka och basen på den nya låten har plösligt blivit mycket skarpare. När jag sedan inser att det är Torlefis bidrag som strömmar ur högtalarna och att det inte alls är basen som är hög utan att varenda lurvig liten tant i hela salongen plötslig och väldigt häftigt börjat spampa takten hade jag svårt att koncentrera mig på kläderna. Istället gör jag nu mitt yttersta för att hålla inne det gapskrattet som nu bubblar inuti mig. Jadu, i det hela taget tror jag inte det kan bli så mycket roligare. Hade en jätte trevlig dag i det lilla samhället i smålands djupa skogar. Kan man tänka sig, något sådant skulle man aldrig hört mig säga för ett år sen. Hm, jag börjar väll bli gammal? =P

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0