Rhodos :D

Hej Bloggen.  jag kan ju börja med att be om ursäkten för att jag inte skrivit på typ en månad- Blev ärligt förvånad när när vissa folk började fråga när jag skulle skriva igen, jag trodde absolut att ingen läste den.

Då kan man fråga sig vad som har hänt under den här tiden? jag kan börja med att bertta att jag köpt en ny dator. jag är otroligt glad över denna mekaniska pryl.  det var iof ett måste, för våran vanliga stationära uråldriga järnåldersdator har fått något mega virus så den är praktiskt taget oanvändbar. Där med kan jag skylla på den att jag inte skrivit nått.

jag har då hunnit med att semestra på Rhodos. Åkte ner och hälsade på syster min som jobbar där som reseledare.  Det var så otroligt skönt att få komma iväg till värmen. Dock  var det väldigt varmt. När till och med grekerna sitter och klagar på att det är sjuk varmt och man står där som snöig skandinav och tror att man inom kort kommer döö av hetta, då är det liiiite väl varmt, men man ska inte klaga. Här kommer en liten kort (eller lång) redovisning vad vi gjorde där nere.

Onsag: kom ner vid 11 tiden, Sanna mötte upp mig inne i Rhodos stad. Sen gick vi och åt grekisk hamburgare, med färska grönsaker och tsatsiki. På kvällen gick vi till gamla stan (helt fantastisk).

Torsdag: Åkte över till Turkiet till en hamnstad som heter Marmaris. Gick i ett shoppingcentra med 5000 små butiker av alla slag, blev en hel del shopping ja.

                                      

Fredag: Låg på stranden hela dagen och stekte, det är fint vatten men sjukt mycket turister. inte så exotiskt längre då.  På kvällen åkte hela fritidsresor teamet och jag och Bowlade. Sedan bar det av mot den berömda bargatan. Behöver kanske inte gå närmare in på den kvällen. Men en sak måste nämnas, den berömda blåbärs-shoten. låter mysko men var helt fantastikt god.

Lördag:  Sov lite längre den här morgonen med tanke på gårdagen. Sanna var ledig så vi tog bilen och och åkte till en väldigt mysig strand lite utanför stan som hette Kalithea. Typ minskade turisterna med 110 % det var skönt. Sen åkte vi även till en grekisk by vid namn Koskino. Tog en massa bilder där. men när syrran vill leka fotograf då får man ställa upp som modell lite. På kvällenn gick vi faktiskt och åt sushi av alla exotiska rätter. helt klart den bästa sushin jag ätit i mitt liv!


     

Söndag: Låg på stranden och grillade, fick dock ligga under parasoll för det var så ortoligt varmt. Senare på efetrmiddagen promenerade vi runt murarna på gamla stan och gick strandpromenaden.


Måndag: Låg på stranden på dagen som vanligt, vid 4 tiden kom sanna ner en stund också. på kvällen gick vi till deras favorit restaurant jamas och åt. Sen blev det självklart bargatan


Tisdag: idag tog vi bilen och åkte runt på ön. Första stoppet blev Epta Piges som betyder "de sju källorna" . Om man vadade i detta vattnet skulle man bli 20 år yngre eller finna evig kärlek. Får se om det slår in, hoppas på det sista ändå.

sedan åkte vi till Lindos och kollade in ´den stan, med den var lite väl turist expanderad så vi stannade inte så länge, men lite shopping han vi allt med ändå. Efter det åkte vi till en annan fin strand. den hete Stegna och hade alldeles vit sant och blått vatten, så där spenderade vi resten av dagen. På kvällen gick vi ut och åt och festade lite.


Onsdag: Min sista dag. som tur var gick inte planet för än 23.55 på kvällen så jag hde en hel dag till. låg och njöt det sista på stranden, sen fick det avsluta med ytterligare en grekisk hamburgare, bara föra att vara lite symbolisk.


Hände en massa mer, men man kan ju inte skriva om allt, eller hur? ;D

kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0