JUL, JUL STRÅLANDE JUL

Jul, jul strålande Jul! Den kom den gick och det segrade. Trots att antalet som firade jul på Rosengatan 6 i år bara uppnåde siffran 3 och att vi i år bestämt att vi inte skulle köpa på tok för många julklappar vart det ändå fullt under granen dagen till ära. Dock vart det en lite anorlunda jul, i alla fall för min del då jag spenderade de första 8 timmarna i sjukhuset totalt o-juliga korridorer. Trotts tappra försöka att skapa julstämning med att gå runt och nynna, vissla tralla och humma på diverse jullåtar innfan sig ändå inte den så välkännda julkänslan. Hur skulle detta gå tänkte jag, att komma hem till familjen utan julkännsla. Som tur var rådde jag bot mot detta redan på vägen hem då jag skruvade upp ljudvolymen på den lilla sterion i bilen så att varenda människa jag körde förbi med min lilla blå bil kunde höra att det vankades jul. Alldrig förr har Last Christmas spelats så högt på Borås gator. 
 
Väl hemma var maten nästan klar när jag kom hem så det var bara att sätta sig och njuta av allt julbordet hade att bjuda. När alla var mätta och belåtna så var det bara att sjunka ner i soffa framför Kalle Anka som min kära fader så finurligt spelat in så även jag skulle få genomlida denna tråkiga med ändå härliga tradition. Och som vanligt så hade hela lilla familjen Fahlman slocknat när Ferdinan började. Traditionsenligt!

Resten utav kvällen delades det ut klappar och paket med tillhörande rim till glada familjemedlemmar.
Här är årets Julklapp:

Ursnygga pjäxor!!

 Ursnygga skidor



Här i närbild

Love ^^

Kommentarer
Postat av: nadja luong

naww..du blev super glad va,,du som älskar skidor så mkt!! Hur var julfesten i espered gumman?? jag var tyvärr inte hemma så kunde ej komma. hade ni skoj??? PUSS

2008-12-30 @ 22:24:52
URL: http://pluttennadii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0