Julbak och annat gott

Jag skulle då åter igen bli en seriös bloggare lovade jag i förra inlägget. Men vad hände??  Jo det blev åter igen total bloggtorka i över en vecka! Fy på dig Marie Fahlman! Så nu har jag bestämt mig för att ändra min strategi, vilket innebär att jag denna gången inte kommer lova ut några mer inlägg, utan dom får istället komma som dom kommer. (Ojoj den sista meningen blev nog lite luddig, men å andra sidan så är jag en ganska luddig person i vissa lägen).

Denna vecka har traditionellt kantats av Julbak och annat dyligt som hör julen till. Förra helgen vart det lussekattsbak för hela slantet. Eftersom vi även i år saknar en familjemedlem  (Sanna) så får man helt enkelt skaffa sig en ny, i detta fall beståendes av min själsfrände Miss Mirry herself. Julbak skulle det bli och julbak blev det! Min mamma tänkte att i år gör vi några extra och gör därför dubbel deg. Visst är det lätt att vara efterklok, men seriöst till och med jag fattade att detta kommer seriöst bli alldeles för mycket bullar. Efter oendligt lång tid och slut på både fantasi och ork hade all deg förvandlats till fina lussekatter. Plåtarna fylldes med kringlor, katter, tomtar, flätor och slutligen en kändis av saffransdeg föreställande DARIN!!! (En personlig favorit pland plåtarna)

                          

                        (Darin)

Några dagar senare var det dags igen. Men den här gången gav jag och mamma oss på att baka julgodis. VI hade sen tidigare bestämt oss att helt och hållet ta avstånd från allt som heter knäck. (Ni som hört våra historier om föregående knäckbak är glada att vi tillslut valt att ge upp, då denna förbaskade knäcken knäcker oss så vi blir alldeles goa i kolan). Så i år bestämde vi oss för att försöka oss på att göra ett nytt slags julgodis. Men även detta skulle vi totalmisslyckas med, då det för det första tog över 3 timmar att göra, det var sjukt pilligt, och samakade tillslut bränt knäckebröd.

 

Våran frys är nu full med lussekatter och kylen är proppad med äckliga julgodisar, helt enkelt som det ska va när det lackar mot Jul...

Love ^^

Kommentarer
Postat av: nadja luong

oh så mysig gumman...

2008-12-20 @ 14:26:18
URL: http://pluttennadii.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Ni kan ju inte baka julgodis utan Sanna? Klart att det går åt pipsvängen då. Det är ju hon som kan alla knepen - hu'h? ^^

2008-12-20 @ 23:24:25
URL: http://sebastiansvenson.blogg.se/
Postat av: Miss Mirry Herself

Vafaaaan Mimmi? Darin? Vad snacka vi om efter at vi..eh...you know what med honom??!!

Nu finns det tom bildbevis! Jag var aldrig där med dig den dagen =P

LOVE!

2008-12-22 @ 18:50:35
URL: http://Mirry-s.blogspot.com
Postat av: nadja luong

Hej love! du har en award att hämta hos mig gumman, PUSS

2008-12-30 @ 13:48:53
URL: http://pluttennadii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0